کلینیک فیزیوتراپی

جدیدترین مقالات در زمینه فیزیوتراپی

کلینیک فیزیوتراپی

جدیدترین مقالات در زمینه فیزیوتراپی

سعی می کنم مقالاتی مفید در زمینه فیزیوتراپی را منتشر نمایم

  • ۰
  • ۰

فیزیوتراپی کف لگن، تمرینات تقویتی لگن

بانوان پیش از ابداع این تمرین‌ها مجبور بودند یا با بی‌اختیاری فشاری ادرار، ناتوانی در حفظ ادرار در زمان خندیدن، سرفه کردن، عطسه کردن یا پریدن، کنار بیایند یا خطر و عوارض احتمالی جراحی‌ را به جان بخرند که غالباً چندان برای رفع مشکل بی‌اختیاری مؤثر نبود.


روش‌های گوناگونی برای انجام تمرینات و ورزش های کگل وجود دارد، اما وجه مشترک تمامی آنها متمرکز شدن بر انقباض مکرر عضله پوبوکوکسیژس (pc)، یا همان عضله‌های کف لگن به منظور افزایش قدرت عضلات است تا مشکل بی‌اختیاری از بین برود یا کاهش یابد و مزایای دیگری نیز به دست آید.

تشخیص 

ساده‌ترین راه تعیین و بررسی عضله لگن این است که زمان ادرار کردن، چند بار جریان ادرار را متوقف کنیم. اگر شما قادر به انجام این کار، حتی به صورت جزیی، باشید، می‌توانید محل عضله‌ها را در آینده تعیین کنید و تمرین‌های کگل، یا حرکت‌های انقباضی یکسان، را در خارج از دستشویی نیز انجام دهید.


اما اگر نمی‌توانید جریان ادرار را متوقف کنید، سعی کنید انگشت را داخل واژن کنید و فشار رو به پایینی را به انگشت وارد کنید. چنانچه در سر انگشت احساس فشار کردید، بدانید که عضله مورد نظر را پیدا کرده‌اید! سعی کنید هر روز تا جایی که می‌توانید، بین 100تا 300 بار، عضله‌های کف لگن را منقبض کنید. به موازات قوی‌تر شدن عضله، انقباض شدیدتر ممکن می‌گردد.


چنانچه به کمک هیچ یک از روش‌های فوق نتوانستید عضله کف لگن را پیدا کنید، ناامید نشوید. کافی است کمک بگیرید و به متخصص فیزیوتراپی در زمینه درمان شل شدن عضلات کف لگن مراجعه کنید تا شما را در یافتن موقعیت صحیح عضله راهنمایی کند. شما می توانید به بک فیزیوتراپی خوب در تهران مراجعه و برای درمان مشکلات کف لگن با فیزیوتراپی راهنمایی بگیرید.

چنانچه در شمال تهران هستید می توانید به فیزیوتراپی امین، یک مرکز مجهز با فیزیوتراپیست های متخصص در زمینه های مختلف درمانی، یک مرکز فیزیوتراپی کف لگن در شریعتی که می توان گفت در زمینه های پایه ای و تخصصی بهترین فیزیوتراپی در تهران است مراجعه و در زمینه های اختلالات کف لگن درمان خود را شروع کنید. 


انواع اختلالات کف لگن :


کاهش قدرت و انسجام عضلات و بافت همبند (شایعترین اختلال)

 افزایش توان عضلات و بافت همبند

 استفاده نابجا از عضلات کف لگن طی کنترل دفع

 مشکلات اندامهای داخل لگن  (کیست ، سندرم روده تحریک پذیر ، یبوست ، …)

در این بخش ، ضعف عضلات کف به عنوان شایعترین نوع اختلالات این ناحیه مورد بررسی قرار میگیرد.



اقدامات فیزیوتراپی در درمان اختلالات کف لگن:


تحریکات الکتریکی

از جریانهای الکتریکی مختلفی از قبیل تنس میتوان در بیمارانی که درد و اسپاسم سبب ایجاد اختلال عملکرد در عضلات کف شده استفاده نمود. همچنین در افرادی که عضلات این ناحیه دچار کاهش تون شده، امواج اینترفرنشیال بدلیل عمق نفوذ مناسب و ایجاد انقباض میتواند در بهبود و حفظ تون عضله موثر واقع گردد. از امواج فارادیک نیز جهت بازآموزی و حفظ عمکرد عضلات با استفاده از الکترودهای مخصوص قلمی میتوان استفاده نمود


لیزر درمانی

از امواج لیزر کم توان در رفع عوامل متعددی مثل درد و التهاب و یا عفونتها که باعث  ایجاد اختلال در ناحیه لگن میشوند، استفاده میگردد.


بیوفیدبک

در این روش از پاسخ های فیزیولوژیک افراد جهت درمان اختلالات استفاده میشود و با فراهم کردن اطلاعاتی درمورد مکانیزم کنترل حرکتی پدیدههای فیزیولوژیک امکان خود تنظیمی آنها ایجاد میشود .بطور کلی در این روش به فرد آموزش داده خواهد شد که با فعالیتهای جسمانی و روانی خود عملکرد سیستم عصبی  عضلانی را تحت تأثیر قرار داده و به مرور زمان کنترل آنها را در اختیار بگیرد. سه روش متداول بیوفیدبک در اختلالات عملکردی عضلات کف لگن شامل بیوفیدبک الکترومیوگرافیک، بیوفیدبک با استفاده از عامل فشار (مانومتریک) و بیوفیدبک اولتراسونیک میباشند.



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی