کلینیک فیزیوتراپی

جدیدترین مقالات در زمینه فیزیوتراپی

کلینیک فیزیوتراپی

جدیدترین مقالات در زمینه فیزیوتراپی

سعی می کنم مقالاتی مفید در زمینه فیزیوتراپی را منتشر نمایم

  • ۰
  • ۰

فیزیوتراپی برای کمر درد تعیین نوع کمردرد

در ابتدا فرد مبتلا تحت معاینه قرار میگیر تا مشکل و میزان شدت آن مشخص شود سپس درمان آغاز میگردد.


 بخش مهمی از درمان را تمرینات و ورزش ها تشکیل می دهدند. با توجه به حاد یا مزمن بودن مشکل بیمار، ورزش های های مختلفی در برنامه ی درمانی گنجانده می شود ورزش های عمده ای که در فیزیوتراپی استفاده می شود شامل ۲ گروه عمده ورزش های پیشگیری کننده از ابتلا به دیسک کمری و ورزش های مربوط به افراد مبتلا به دیسک است.تمرینات پیشگیری در افرادی استفاده می شود که با توجه به وضعیت زندگی و شغلی به طور مثال رانندگی طولانی،مستعد ابتلا به دیسک هستند.ورزش های درمانی مربوط به دیسک شامل ۴ گروه تمرینات کاهش فشار، تمرینات ویلیامز، تمرینات مکنزی و تمرینات ویلیامز می باشند.


علائم و نشانه های کمر درد می تواند شامل موارد زیر باشد:

درد عضلانی در ناحیه کمر

درد تیز و تیر کشیدن در کمر

دردی که به پاهایتان نیز سرایت می کند.

دردی که با خم شدن، بلند کردن، ایستادن یا راه رفتن بدتر می شود

دردی که با دراز کشیدن بهتر می شود

اگر دلیلی وجود داشته باشد که مشکلات خاصی موجب ایجاد درد کمر شما شده باشند، پزشک ممکن است دستور اجرای یک یا چند تست را بدهد:


1. اشعه ایکس

این تصاویر تنظیم بودن یا نبودن استخوان های شما، آرتروز یا شکستگی استخوان را نشان می دهند. این تصاویر به تنهایی مشکلات نخاعی، عضلاتی، اعصاب و دیسک ها را نشان نمی دهد.


۲. MRI یا سی تی اسکن

این اسکن تصاویری را تولید می کند که می توانند فتق دیسک یا مشکلات مربوط به استخوان ها، ماهیچه ها، بافت ها، تاندون ها، اعصاب، رباط ها و عروق خونی را نشان دهد.


۳. آزمایش های خون.

این آزمایش ها می توانند عفونت یا هر مشکل دیگری که ممکن است باعث درد شما شده باشد را تعیین کنند.

این آزمایش ها می توانند عفونت یا هر مشکل دیگری که ممکن است باعث درد شما شده باشد را تعیین کنند.


۴. اسکن استخوان.

در موارد نادر، پزشک ممکن است برای جستجوی تومورهای استخوانی یا شکستگی هایی که در اثر فشار و به علت پوکی استخوان رخ داده اند، از اسکن استخوان استفاده کند.


۵. آزمایش عصبی.

الکترومیوگرافی (EMG) ضربات الکتریکی تولید شده توسط اعصاب و پاسخ عضلات شما را اندازه گیری می کند. این آزمایش می تواند فشار عصب ناشی از فتق دیسک یا تنگ شدن کانال نخاعی (spinal stenosis) را تعیین کند.


فیزیوتراپی کمر

یک فیزیوتراپیست می تواند درمان های مختلفی نظیر گرمادرمانی، اولتراسونوگرافی، لیزر پرتوان، مگنت درمانی، تحریک الکتریکی و تکنیک های آرامسازی عضلانی ، طب سوزنی و… را برای عضلات کمر و بافت های نرم به کار گیرد تا درد کمر را کاهش دهد.


همانطور که دردتان تسکین می یابد، فیزیوتراپیست می تواند تمریناتی را برای افزایش انعطاف پذیری، تقویت کمر و عضلات شکمی و بهبود وضعیت بدنی شما به شما آموزش دهد.


استفاده منظم از این تکنیک ها می تواند به جلوگیری از بازگشت درد کمک کند. بدون شک فیزیوتراپی کمر مهمترین بخش درمان کمر درد می باشد زیرا بدون استفاده از هز نوع دارو و جراحی به درمان کامل کمر شما می انجامد.

  • ۹۸/۰۲/۱۶
  • آناهیتا ش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی