کلینیک فیزیوتراپی

جدیدترین مقالات در زمینه فیزیوتراپی

کلینیک فیزیوتراپی

جدیدترین مقالات در زمینه فیزیوتراپی

سعی می کنم مقالاتی مفید در زمینه فیزیوتراپی را منتشر نمایم

  • ۰
  • ۰

فیزیوتراپی چیست؟

فیزیوتراپی شاخه ای از پزشکی بوده که در دو حوزه ی پیشگیری و درمان فعالیت دارد. درمان آن مبتنی بر فیزیولوژی بدن ، درمان فیزیکال (فیزیکی) و درمان طبیعی و بدون عارضه است. این علم از طریق تجهیزات و دستگاه ها، تمرینات، تکنیک های خاص و آگاهی دادن به بیمار در ارتباط با مشکلاتش ، با تکیه بر علوم پایه پزشکی چون آناتومی عضلات و مفاصل، فیزیولوژی، نوروآناتومی، پاتوفیزیولوژی و علوم دیگری چون کینزیولوژی (حرکت شناسی)، نوروساینس، الکتروتراپی و... به درمان بیماریهای مختلف، اختلالات عصبی-عضلانی-اسکلتی (نوروماسکولواسکلتال) و... می پردازد.

آیا فیزیوتراپی رشته تک بعدی است؟

همانطور که تعریف شد فیزیوتراپی بخشی از پزشکیست که گستره ی وسیعی از علوم در حوزه های پیشگیری،تشخیص و درمان زیرمجموعه ی آن قرار می گیرند و به عبارتی رشته ای مولتی دیسیپلینری یا چند بُعدی (multidisciplinary) است. چرا فیزیوتراپی مدرن نگاهی خاص و کمی متفاوت به مقوله ی درمان دارد ؟ فیزیوتراپی همانطوری که میشود از اسمش برداشت هایی داشت ، قادر است با توجه به شناخت عمیقی که از فیزیک و فیزیولوژی بدن دارد ، از بروز مشکل و یا عوارض احتمالی یک اختلال پیشگیری کرده ، یا آسیب و اختلال پیش آمده را با توجه به آگاهی که از پاتولوژی و پاتوفیزیولوژی بیماری دارد از همین راه یعنی فیزیک و فیزیولوژی بدن درمان کرده یا بهبود ببخشد. فیزیوتراپی رشته ای است که بصورت غیرجراحی و غالباً بدون دارو بیمارانش را درمان می کند و همین خصوصیت فیزیوتراپی را بسیار با اهمیت می کند. در پزشکی ، بیماری توسط پزشکان متخصص به نحو احسن تشخیص داده می شود و درمان های دارویی و جراحی برای حل مشکل پیشنهاد می شود.

زیر شاخه های فیزیوتراپی


فیزیوتراپی قلب و ریه

فیزیوتراپی قلب و ریه

فیزیوتراپی نرولوژیک

فیزیوتراپی سالمندان

فیزیوتراپی اطفال

فیزیوتراپی سلامت زنان

فیزیوتراپی ارتوپدی

فیزیوتراپی الکتروفیزیولوژی و مدیریت زخم ها

فیزیوتراپی ورزشی

فیزیوتراپی فضانوردی

با نام بردن از زیرمجموعه های فیزیوتراپی که هر کدام بخشی از اختلالات و بیماری ها را کاور می کنند ، به راحتی می توان به گستردگی فیزیوتراپی پی برد و این گستردگی برای به ثمر رسیدن و موثر واقع شدن نیاز به آماده کردن زیرساخت ها و برنامه ریزی های سنجیده را طلب می کند.

منبع barzkar2.blogfa.com

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی