کلینیک فیزیوتراپی

جدیدترین مقالات در زمینه فیزیوتراپی

کلینیک فیزیوتراپی

جدیدترین مقالات در زمینه فیزیوتراپی

سعی می کنم مقالاتی مفید در زمینه فیزیوتراپی را منتشر نمایم

  • ۰
  • ۰

فیزیوتراپی برای گردن درد

گردن درد چیست؟

گردن درد یک مشکل بسیار جدی است که می تواند توانایی شما را برای انجام فعالیت های روزانه نرمال محدود کند. گردن درد موجب محدودیت حرکتی گردن و یا حتی موجب ایجاد درد در شانه،بازو ودست شما باشد.گردن درد ممکن است به علت های مختلفی همانند بد راستایی گردن در اثر وضعیت بد نشستن، ضربه، ارتروز و مشکلات دیسک گردن ایجاد شود. فیزیوتراپی گردن درد شامل مدالیته های کاهش درد و التهاب،تکنیکهای درمانهای دستی (ماساژ،موبیلیزیشن مفصلی که موجب افزایش دامنه حرکتی گردن وکاهش دردمی شود)،تمرین درمانی(تمرینات تخصصی افزایش دامنه حرکتی گردن،تقویت عضلات ضعیف گردن وتمرینات کششی عضلات کوتاه)،ترکشن(استفاده ازتکنیک کشش مهرههای گردنی برای کاهش درد گردن مخصوصا در مواردی همچون فیزیوتراپی گردن وفتق دیسک)،اصلاح پوسچر(یکی از علل مهم ایجاد دردهای گردن وضعیتهای بد نشستن می باشد با اصلاح این وضعیت ها میتواند موجب درمان گردن درد ومانع ایجاد مجدد ان شود)می باشد.



درمان گردن درد شدید

گردن درد طیف بسیار وسیعی دارد به طوریکه می تواند خیلی کم باشد که به راحتی قابل تحمل بوده و بتوان آن را نادیده گرفت اما گاهی هم می تواند آن قدر شدید باشد که حتی خواب شما را مختل سازد. در مواردی که گردن درد بسیار شدید(حاد) باشد، می توان از فیزیوتراپی گردن بهره برد که شامل استراحت ، درمان های ضد درد و ضد التهاب ( استفاده از مدالیته های الکتروتراپی)، استفاده از سرما و گرما برای کاهش درد و اسپاسم ، تکنیک های دستی همانند ماساژ برای کاهش درد و برطرف کردن اسپاسم عضلات دردناک استفاده کرد، همچنین استفاده از لیزر می تواند برای کاهش التهاب و درد بیمار بسیارمفید باشد.در این مرحله تمرینات با فشار کم برای ایجاد ثبات اولیه در گردن شروع می شود و در صوریکه ثبات گردن بسیار پایین باشد، بیمار به استفاده از گردن بند های طبی توصیه می شود.


فیزیوتراپی دیسک گردن

دیسک های گردن درستون فقرات گردنی در بین ۲ مهره قرار دارندوبه عنوان جاذب نیروعمل می کندو به حرکت راحتتر گردن در جهات مختلف کمک می کند.بیماری دیسک گردن به علتضربه مستقیم بر ستون فقرات گردنی و یا اثر فشار مداوم و طولانی بر ستون فقرات گردنی در طی فعالیت های روزمره رخ می دهد.علائم ان شامل درد و محدودیت حرکتی در گردن ، بی حسی ،سوزن سوزن شدن وضعف در شانه و دست ها در اثر فشار بر روی اعصاب گردنی می باشد. فیزیوتراپی دیسک گردن درمان هایی جهت کاهش درد و التهاب وارده بر روی اعصاب اطراف مهره ها، اصلاح وضعیت بدن به منظور کاهش فشار بر روی فیزیوتراپی گردن ، تمرینات تقویتی عضلات ضعیف ، تمرینات کششی عضلات کوتاه شده و همچنین اموزش های لازم جهت تغییرسبک زندگی و کاهش فشار های مداوم بر روی دیسک ها به منظور پیشگیری از عود بیماری می باشد.


ورزشهای فیزیوتراپی گردن

ورزش های فیزیوتراپی در فیزیوتراپی گردن در ۲ قسمت پیشگیری و درمان انجام می شود . تمرینات پیشگیری مخصوص افراد سالمی که به علت سبک زندگی و نوع کار به طور مثال کار پشت میز نشینی و کار کردن با کامپیوتر در ساعات طولانی ، مستعد ایجاد آسیب در گردن هستند. تمرینات پیشگیری به صورت مستمر باید توسط فرد انجام شود که گردن درد ایجاد نشود. ورزش درمانی مخصوص افرادی هست که به هر علتی دچار درد و بی ثباتی در ناحیه فقرات گردنی خود می باشند. ورزش های درمانی شامل ورزش هایی به منظور افزایش قدرت و ثبات ناحیه می باشد. پس از انجام ورزش های اولیه، ورزش های اصلاح وضعیت گردن و راستای ستون فقرات برای فرد شروع می شود. ورزش های کششی نیز در برنامه ی تمرینی فرد به منظور حفظ راستا و طول مناسب عضلانی گنجانده می شود که در انتها تقویتی و ثباتی انجام می شود.

  • ۹۸/۰۳/۰۷
  • آناهیتا ش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی