کلینیک فیزیوتراپی

جدیدترین مقالات در زمینه فیزیوتراپی

کلینیک فیزیوتراپی

جدیدترین مقالات در زمینه فیزیوتراپی

سعی می کنم مقالاتی مفید در زمینه فیزیوتراپی را منتشر نمایم

  • ۰
  • ۰

الکتروتراپی چیست؟

الکتروتراپی یک اصطلاح گسترده‌ است. تمام روش‌هایی که به‌منظور درمان، در آن‌ها از ابزارهای الکتریکی استفاده می‌شود، در حوزه الکتروتراپی قرار می‌گیرند. فیزیوتراپیست‌ها به‌عنوان یکی از ابزارهای خود در خصوص توان‌بخشی افراد، از الکتروتراپی استفاده می‌کنند.

الکتروتراپی یک شیوه درمانی در طب فیزیکی است. در الکتروتراپی با دستگاه TENS به‌وسیله پدهای الکتریکی که بروی پوست قرار می‌گیرد، اعصاب و فیبرهای حرکتی عضلات، تحت تحریک الکتریکی قرار می‌گیرند. امروزه انواع مختلفی از دستگاه‌های الکتروتراپی در کلینیک‌های توان‌بخشی موجود است. دستگاه TENS یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های الکتروتراپی محسوب می‌شود. در استفاده از مزایای الکتروتراپی ، با استفاده از تغییراتی که در فرکانس و شدت پالس‌های الکتریکی ایجاد می‌شود، عضلات و اعصاب تحت تحریک الکتریکی قرار می‌گیرند. این کار باعث تسکین درد، ترمیم زخم‌ها و بهبود توانایی عضلات می‌شود.


تأثیر الکتروتراپی شامل موارد زیر است:

کاهش موضعی التهاب

افزایش جریان خون

تحریک عضلات

تحریک آزادسازی اندورفین (هورمونی که به‌عنوان ضد درد طبیعی در بدن عمل می‌کند)


الکتروتراپی چگونه کار می کند؟

 الکتروتراپی زمانی که بازآموزی عضله از بین رفته باشد، کاربرد دارد، معمولا بعد از عمل جراحی اهمیت می‌یابد، به این صورت که جریان الکتریکی می‌تواند حرکت را به عضله بازآموزی کند و بیمار به آهستگی قدرت خود را بدست می‌‌آورد.

 الکتروتراپی یا از طریق کنترل درد پیش می‌رود یا اینکه موجب ترشح ماده‌ اندروفین می‌شود و در منطقه‌ای که نیاز است، وارد شده و موجب تسکین درد ناحیه مورد نظر می‌شود.

 بعضی از کودکان با اختلال عملکردی و حرکتی روبرو هستند و در سنی که باید حرکت به خصوصی را انجام دهند، نمی‌توانند آن را اجرا نمایند، به عنوان مثال زمانی که باید بنشینید، نمی‌توانند، بنشینند. در این هنگام الکتروتراپی می‌تواند موثر باشد اما درمانهای دستی اهمیت بیشتری دارند.



  • ۹۸/۰۳/۱۸
  • آناهیتا ش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی