کلینیک فیزیوتراپی

جدیدترین مقالات در زمینه فیزیوتراپی

کلینیک فیزیوتراپی

جدیدترین مقالات در زمینه فیزیوتراپی

سعی می کنم مقالاتی مفید در زمینه فیزیوتراپی را منتشر نمایم

  • ۰
  • ۰

بهترین درمان برای آرتروز، روماتیسم

پزشکان برای بیماران خود، درمان از طریق فیزیوتراپی را توصیه می‌کنند که یکی از روش‌های توانبخشی است و با هدف کاهش درد و بهبود عملکرد بیماران در زندگی روزمره و فعالیت‌های شغلی صورت می‌گیرد.

پزشکان اغلب در بروز اولین نشانه یک مشکل به بیمار توصیه می‌کنند فیزیوتراپی انجام داده و محتاط‌ ترین و متعادل‌ترین گزینه بهترین است.


در چنین شرایطی، پزشک معالج بیمار را معاینه کرده و بر اساس نوع مشکل وی روش درمانی و دستگاه‌های مورد نیاز و تعداد جلسات درمانی را مشخص می‌کند و او را به فیزیوتراپی ارجاع می‌دهد. بیشترین کاربرد فیزیوتراپی در اختلالات ستون فقرات، بویژه دیسک‌های گردن و کمر، اسپاسم عضلات اطراف ستون مهره و بیماری‌های مفاصل مانند آرتروز و رماتیسم است.


فیزیوتراپ‌ها معتقدند فیزیوتراپی شیوه‌ای با میزان ریسک پایین و فوائد بسیار است که می‌توان با استفاده از آن بسیاری از بیماری‌های مختلف را تشخیص داد و درمان کرد. فیزیوتراپی به تمامی افراد در سنین مختلف که به دلیل مشکلات پزشکی، بیماری‌ها یا مجروحیت‌ها، توانایی عادی خود در حرکت کردن را از دست می‌دهند کمک می‌کند و موجب می‌شود که بیمار به سطح سابق توانایی جسمی خود بازگردد.


فیزیوتراپی اگر به‌موقع و در زمان مناسب انجام شود، می‌تواند به سادگی و خیلی راحت میزان بسیاری از عمل‌های جراحی بیماران را کاهش دهد. می‌توان گفت که فیزیوتراپی درواقع قابلیت شگفت‌انگیزی دارد،‌ یعنی علاوه بر اینکه افزایش سطح سلامت جامعه را ارتقاع خواهد داد، می‌تواند هزینه‌های درمانی بیمار و جامعه را هم کاهش ‌دهد. در این صورت است که این روش در علم پزشکی بسیار ثمربخش است که افراد بسیار به وسیله آن درمان می‌شوند.


تعداد جلسات فیزیوتراپی

در مورد اینکه افراد به چه تعداد جلسات نیاز دارند تا به فیزیوتراپی بروند و به نتیجه مطلوبی برسند، در پاسخ به این سوال باید بگویم که استفاده از کلمه «تعداد جلسات» برای انجام درمان فیزیوتراپی کلمه درستی نیست؛ چراکه در همه جای دنیا مدت زمان معینی برای درمان مشخص می‌شود. به عنوان مثال فردی که مشکل کمردرد دارد بعد از انجام معاینات پزشک تعیین می‌شود که چه مدت نیاز است زمان صرف شود تا مشکل فرد درمان شود؛ سه ماه، دو ماه و… بعد از تعیین مدت زمان فیزیوتراپیست تشخیص می‌دهد نیاز است برای درمان فرد هر روز مراجعه داشته باشد یا یک روز در میان یا در هفته دو روز! اما به طور کلی در درمان فیزیوتراپی توصیه بر این است که فرد سه جلسه اول را به صورت مداوم مراجعه داشته باشد چراکه یک مقدار بعد از انجام اقدامات اولیه بدن به تلاطم می‌افتد، بعد از طی جلسات اول فاصله زمانی را تحت‌نظر پزشک بیشتر می‌کنیم. نکته دیگری که باید به آن اشاره کنم این است که در مواردی مثل التهاب یا شکستگی‌ها، به زمان نیاز داریم. با توجه به طول زمان بیمار نمی‌تواند 10 روز پشت سر هم مراجعه کند، بنابراین باید برنامه‌ریزی طوری باشد که در طول زمان بیمار را تحت‌نظر داشت و کاردرمانی انجام داد. اما برای درمان برخی از مشکلات ممکن است نیاز به صرف زمان زیاد نباشد و فرد بعد از پایان دوره فیزیوتراپی می‌تواند به کارهای روزمره‌اش برسد و نیازی به مراقبت‌های بعد نداشته باشد. با این حال در نظر گرفتن زمان بسیار در بهبود و روند درمان تاثیرگذار است.


به عبارت دیگر باید بگویم که در زمینه تعداد جلسات فیزیوتراپی، باتوجه به شرایط هر فردی و اینکه چه مشکل و عارضه‌ای دارد، متفاوت است

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی