کلینیک فیزیوتراپی

جدیدترین مقالات در زمینه فیزیوتراپی

کلینیک فیزیوتراپی

جدیدترین مقالات در زمینه فیزیوتراپی

سعی می کنم مقالاتی مفید در زمینه فیزیوتراپی را منتشر نمایم

  • ۰
  • ۰

فیزیوتراپی چیست؟ فیزیوتراپیست کیست؟

فیزیوتراپیِ درمانی علمی بر اساس تحصیلات عالی و بالینی با قدمت طولانی است که هم‌زمان با توسعهٔ دانش پزشکی، به یکی از ارکان درمان‌های نوین پزشکی تبدیل شده‌است.


اصلی‌ترین هنر و تخصص فیزیوتراپیست، توانایی انجام مهارت‌های دستی و حرکت‌درمانی است که در جهت پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها و درمان و توان‌بخشی افراد جامعه به کار گرفته می‌شود. خواص امواج مختلف، مانند امواج صوتی، مغناطیسی، لیزر، شاک وِیو، رادیویی و خواص درمانی آب (آب‌درمانی)، سرما و گرما،استفاده از سوزن خشک (dry needling ) به کار گرفته می‌شوند تا دستیابی به این اهداف آسان‌تر شود.


درمان در مراکز فیزیوتراپی به سه دسته تقسیم می شود: 

تمرین‌درمانی: فیزیوتراپیست به وسیلهٔ تجویز؛ انجام و آموزش ورزش‌های درمانی خاص، ماساژ، ورزش در آب (آب‌درمانی)، اقدام به درمان بیمار یا افزایش سطح سلامت می‌کند.

الکتروتراپی: درمان به وسیلهٔ دستگاه‌های ویژه انجام می‌شود. این دستگاه‌ها معمولاً امواج خاصی را (امواج مایکروویو؛ امواج کوتاه رایویی؛ امواج مافوق صوت؛ امواج الکتریکی) که همگی توسط دستگاه به شکل خاصی تولید می‌شوند و تغییر می‌یابند (مُدوله می‌شوند).

مهارت‌های درمان با دست


امکانات فیزیوتراپی خوب کدام است؟

همانطور که در بالا ذکر شد مراکز فیزیوتراپی باید امکاناتی مدرن مانند لیزر، شاک برای پاسخگویی به نیازهای مختلف بیماران داشته باشند بدین ترتیب ما باید اطلاعات کاملی از مراکز فیزیوتراپی در ایران و کلان شهرها مانند تهران و مناطق مختلف آن داشته باشیم در این راستا می توانید به لیستی که برایتان از بهترین فیزیوتراپی های تهران جمع آوری کردیم مراجعه و اطلاعات کاملی بدست آورید.

مرکز فیزیوتراپی خوب در شریعتی که فیزیوتراپی خوب در تهران نیز می باشد. 

مرکز فیزیوتراپی در تجریش

فیزیوتراپی در شریعتی 

فیزیوتراپی خوب در شرق تهران  که جزء مراکز فیزیوتراپی تامین اجتماعی در شرق تهران نیز میباشد. 


می توانید با توجه به نیازهای خود مرکز فیزیوتراپی مناسب را طبق منطقه و به لینک های جمع آوری شده مراجعه کنید. 


  • ۹۸/۰۲/۰۳
  • آناهیتا ش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی